Co zrobić by zachować dobre samopoczucie psychiczne?

spokój, medytacja, kamienie

Żyjemy w środowisku, w którym wszystko dzieje się bardzo szybko, co wpływa na nasze samopoczucie psychiczne. Dużo rzeczy dokoła nas nieustanne się zmienia, a my jesteśmy w ciągłym biegu. W efekcie bardzo często nie poświęcamy czasu…by się zatrzymać i po prostu odetchnąć. W świecie “natychmiastowości” czasami trudno jest się zrelaksować, zatrzymać wiecznie kłębiące się myśli i zrelaksować umysł. Stres i brak snu przyczyniają się do spadku energii. Na dłuższą metę może to prowadzić do wypalenia psychicznego oraz osłabienia układu odpornościowego. Aby zachować dobre samopoczucie mentalne, ważne jest zatem, aby zredukować liczbę sytuacji stresowych. Są to sytuacje, które wymagają od nas zbyt dużego zaangażowania i powodują stany napięcia. Mogą one mieć miejsce zarówno w pracy, jak i w domu.


Oto parę wskazówek jak możesz poprawić na co dzień swoje samopoczucie:

1. Zacznij zarządzać stresem i emocjami.
joga, medytacja, dobre samopoczucie

Aby czerpać z życia garściami, zachowując przy tym wewnętrzny spokój oraz maksymalnie dobre samopoczucie, musisz nauczyć się zarządzać swoimi emocjami. Ważne jest by nauczyć się także je regulować i kontrolować stany niepokoju. Nie zawsze jest to jednak łatwe… Ćwiczenia relaksacyjne praktykowane regularnie, nauczą Cię wsłuchiwać się w potrzeby swojego ciała, swoje emocje i umysł.

Skingood Icon Mood Stress Relief

Pierwszym krokiem jaki możesz podjąć już dziś, jest sama świadomość zmiany oraz wykonywanie ćwiczeń. Mogą być to ćwiczenia oddechowe, joga, medytacja, a nawet sofrologia (więcej wskazówek na naszym Instagramie). Pozwól sobie przenieść się w tych chwilach do krainy spokoju i odpoczynku.

zen mood elixir, kropelki na spokój, melisa, relaks

Chcę czuć się spokojna_y i zrelaksowana_y”. Czy znasz już nasz Zen Mood•elixir z melisą oraz zieloną herbatą (bogatą w L-teaninę)?


2. Dobrze się wysypiaj!
budzik, czas, zegarek, sen

Spokojny i niczym niezakłócony sen jest niezbędny dla zdrowia i dobrego samopoczucia. Pozwala organizmowi na regenerację psychiczną i fizyczną, przywracając jednocześnie jego obronę immunologiczną. Bardzo często stres działa jako czynnik pogarszający zaburzenia snu i uniemożliwia nam wpadnięcie w ramiona Morfeusza.

Skingood Icon Repairing Sleep

Aby było Ci łatwiej zasnąć, zalecamy zacząć chodzić spać i wstawać o regularnych porach. Nie należy zasypiać z uczuciem głodu, ale przejedzenie też nie sprzyja dobremu snu. Zjedz zatem lekką kolację nie później niż dwie godziny przed snem. Rezygnacja z ekspozycji na działanie ekranów komputera, telewizji oraz telefonu komórkowego na około 1 godzinę przed snem i zastąpienie tego rytuału czytaniem lub medytacją również powinno pomóc Ci zasnąć.

sen, sleep mood elixir

„Chcę spokojnego i regenerującego snu”. Poznałaś_eś już nasz Sleep Mood•elixir wzbogacony lawendą, melatoniną oraz walerianą?


3. Naucz się praktykować zdrowy styl życia.

Stosowanie zbilansowanej diety i regularna aktywność fizyczna przyczyniają się do dobrego samopoczucia ciała i umysłu. Dzieje się tak, ponieważ zwiększony poziom serotoniny (hormonu szczęścia), uwalnia ciało od napięcia i pomaga organizmowi odzyskać spokój.

Skingood Icon Well Being Feeling

Co to oznacza? Zalecamy zacząć od ograniczenia spożycia zbyt tłustych i zbyt słodkich potraw, na korzyść świeżych sezonowych owoców i warzyw. Postaraj się także dostarczyć organizmowi potrzebnych mu witamin i minerałów, idź na spacer lub pobiegać.


4. Stwórz swoją zdrową rutynę.
 dziennik, pamiętnik

Implementacja rutyny może przynieść wiele korzyści, takich jak lepsze zarządzanie czasem i stresem. W rzeczywistości, wcześniejsze ustalenie zadań i priorytetów, a także planowanie dni, skutecznie pomoże zmniejszyć ilość nieprzewidzianej kumulacji zadań oraz  stresujących tygodni. Dzięki temu obciążenie psychiczne będzie niższe, zwiększając przy tym produktywność oraz poziom energii.

Skingood Icon Clear Skin Green

Aby uwolnić swój umysł od natłoku myśli, w niedzielne wieczory możesz na przykład zrobić listę rzeczy do zrobienia w nadchodzącym tygodniu. Alternatywnie możesz spisać swoje myśli i emocje w dzienniku lub przelać je na na papier – na przykład kredkami! W tej sposób dasz swojej kreatywności przemówić.

energy mood elixir, siła, motywacja

„Chcę zastrzyku energii dla mojego ciała i umysłu”. Słyszałaś_eś już o naszym Energy Mood•elixir wzbogaconym o żeń-szeń, guaranę i yerba mate?


5. Poświęć sobie trochę czasu by naładować baterie!
kąpiel, relaks, odpoczynek

Poświęcenie sobie chwili spokoju jest niezbędne dla Twojego zdrowia psychicznego. Odpręż się, spędzając czas na łonie natury. Świeże powietrze sprzyja dobremu samopoczuciu i utrzymaniu równowagi. Bycie obecną_ym i życie chwilą pozwala w pełni cieszyć się każdym momentem – niezależnie od tego, czy spędzasz je samotnie, czy z innymi.

Skingood Icon Healthy Green

Zadbaj o siebie: zapal kilka świec, włącz ulubioną muzykę, weź gorącą kąpiel i zrelaksuj się. Możesz też zrobić sobie maseczkę na twarz lub/i manicure, poczytać książkę, pomedytować – czy cokolwiek tylko zechcesz!

Dodaj komentarz